پاسخ کارگران به ممنوعیت مراسم اول ماه مه و تهدیدات رژیم، برگزاری پر شکوه آن بود

به رغم ممنوعیت و تمامی تهدیدات حاکمیت، کارگران ایران مراسم اول ماه مه، روز جهانی کارگر را باشکوه‌تر از گذشته بر پا کردند.

کارگران همراه با برخی از اقشار و گروه‌های اجتماعی از جمله زنان، دانشجویان، جوانان، معلمان و روشنفکران در بسیاری از شهرهای ایران از جمله تهران، اصفهان، تبریز، شیراز، مشهد، قزوین، اهواز، سنندج و سقز در مراسم‌هایی که به این مناسبت برگزار شد با شعارهایی نظیر “کارگر اتحاد اتحاد” بر حقوق مسلم کارگران تاکید کرده و به نظام سرمایه‌داری حاکم اعتراض نمودند.

در برخی از شهرها این تظاهرات به درگیری با ماموران امنیتی و نظامی رژیم منجر شد. تهران، سنندج، اصفهان و شیراز از جمله شهرهایی می‌باشند که درگیری در آن‌ها گزارش شده است. در این درگیری‌ها تعدادی دستگیر و مجروح شدند.

هم چنین در این روز بیش از هزار دانشجوی دانشگاه تهران در اعتراض به حضور احمدی‌نژاد در دانشگاه  شعار “کارگر دانشجو اتحاد اتحاد” سر دادند.

سازمان فداییان اقلیت ضمن تبریک مجدد اول ماه مه به تمامی کارگران جهان و به ویژه کارگران ایران و با درود بر کارگران مبارز، سرکوب کارگران توسط نیروهای مزدور رژیم و ممنوعیت برگزاری این روز، را محکوم می‌نماید.

سازمان فداییان اقلیت بار دیگر حمایت خود را از خواست‌های کارگران ایران از جمله آزادی تشکل‌های مستقل کارگری، حق اعتصاب، آزادی زندانیان سیاسی از جمله زندانیان کارگر، افزایش حداقل دستمزدهای کارگری به گونه‌ای که از خط فقر بالاتر رود، لغو قراردادهای موقت و سفید امضا، حق بیمه بیکاری برای تمامی کارگران و سایر خواست‌های آن‌ها اعلام می‌کند و بر حق مسلم کارگران در برگزاری آزادانه‌ی مراسم اول ماه مه تاکید می‌نماید.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

زنده باد سوسیالیسم

سازمان فداییان اقلیت

١١ اردیبهشت ١٣٨٩

کار – نان – آزادی – حکومت شورایی

متن کامل در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.