حکم جنایتکارانه اعدام برای توماج صالحی هنرمند انقلابی را محکوم می‌کنیم

حکم جنایتکارانه اعدام برای توماج صالحی هنرمند انقلابی را محکوم می‌کنیم

 

امیر رئیسیان وکیل توماج صالحی، چهارشنبه پنجم اردیبهشت اعلام کرد که از سوی شعبه یک دادگاه “انقلاب” اصفهان برای موکلش توماج صالحی به اتهامات واهی و بی‌پایه از جمله “فساد فی‌الارض”  در ارتباط با پرونده‌ای که در اعتراضات ۱۴۰۱ برای او مهندسی کرده‌اند، حکم اعدام صادر کرده است.

این حکم جنایتکارانه رژیم فاشیست اسلامی در حالی صادر می‌شود که سال گذشته پس از دستگیری اولیه و ماه‌ها زیر شکنجه جسمی و روحی بودن، رژیم اسلامی ناگزیر از آزادی او شد. اما توماج بعد از آن آزادی موقت با انتشار ویدیوهایی با افشای آنچه در دوران اسارتش بر او گذشت، پس از دوازده روز، مجدداً به‌وسیله نیروهای اطلاعاتی رژیم بازداشت شد. جانیان دستگاه سرکوب رژیم برای درهم شکستن مقاومت توماج، او را ماه‌ها تحت شکنجه و فشارهای مضاعف قراردادند که در نهایت وقتی با مقاومت او که از اعتماد و اعتقاد او به مبارزه و همراهی با مردمان رنج‌کشیده از دست رژیم فاشیست ناشی می‌شد، مواجه شدند، بی دادگاه رژیم برایش حکم اعدام صادر کرد.

این حکم جنایتکارانه در شرایطی برای او صادرمی شود که رژیم در سایه بحران‌های بین‌المللی و بخصوص منطقه‌ای که خود نقشی اساسی در پدید آمدن آن دارد به سرکوب شدیدتر در داخل کشور و با هجوم به جنبش‌های داخلی که بیش از هر زمان در محاصره آنان قرار دارد از جمله جنبش سراسری و بی‌نظیر زنان که حاضر به هیچ عقب‌نشینی از خواست‌های به حقشان نیستند، کارگران، بازنشستگان، دانشجویان، زندانیان سیاسی و عقیدتی، معلمان، دادخواهان و جوانان پرداخته است. در شرایطی که تمامی این جنبش‌ها به این حقیقت واقعی رسیده‌اند که برای به دست آوردن یک زندگی انسانی و آزاد راهی به‌غیراز سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی ندارند، رژیم با تلاشی مذبوحانه سعی دارد تا بار دیگر مقاومت گسترده آنان را درهم بشکند.

شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست ضمن محکوم کردن این حکم جنایتکارانه از همه مردمان آزادیخواه و انقلابی می‌خواهد که با سازمان‌دهی اعتراضات سراسری خود چه در داخل کشور و چه در خارج از کشور و با برگزاری کارزارهایی که شکل آن را خود تشخیص می‌دهند، علاوه بر اینکه تداوم خیزش انقلابی کنونی را به نمایش می‌گذارند که هدف بزرگ و اصلی کارگران و زحمتکشان برای به زیر کشیدن اسلام سرمایه‌داری است، درعین‌حال تلاشی خواهد بود بر جلوگیری از اعدام توماج.

ضمن اینکه باید با این حرکت نقشه شوم جدید رژیم را نقش بر آب کنیم، آزادی بی‌قیدوشرط توماج و همه زندانیان سیاسی و عقیدتی را سر لوحه شعارهایمان قرار دهیم.

همچنین شورای همکاری از همه نیروهای خود می‌خواهد در اعتراض به این حکم جنایتکارانه، برای روز شنبه ۲۷ آوریل همراه با دیگر نیروهای چپ و آزادیخواه آکسیون‌های اعتراضی سازمان دهند.

 

اعدام این جنایت دولتی ملغی باید گردد

زندانی سیاسی آزاد باید گردد

سرنگون باد رژیم سرمایه‌داری جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی، زنده باد سوسیالیسم

۲۰۲۴/۰۴/۲۵

امضاها: اتحاد سوسیالیستی کارگری، حزب کمونیست ایران، حزب کمونیست کارگری- حکمتیست، سازمان راه کارگر، سازمان فدائیان (اقلیت) و هسته اقلیت

 

 

 

POST A COMMENT.