علیه جنگ و جنگ طلبان متحد گردیم

از ۷ اکتبر یعنی یورش تروریستی وجنایتکارانه ای که توسط حماس وبا دسیسه جمهوری اسلامی برای سیلی زدن به گوش کسانی که باصطلاح صلح داوود را پیش می‌بردند به مردم غیر نظامی اسرائیل شروع شد، تحولی در درگیری بین حماس واسرائیل پدید آمد که از همان روزهای اول مشخص بود که می‌تواند به جنگی گسترده تبدیل شود. آنچنان که جمهوری اسلامی را هم که تاکنون پشت سپر نیروهای نیابتی خود را پنهان کرده بود به شکل مستقیم وارد معرکه جنگ نماید. این امر با کشتن ۷ نفر از نیروهای قدس سپاه که در یک مرکز دروغین کنسولی در سوریه در حال جلسه بودند صورت گرفت. اکنون جنگ با حماس که تاکنون بیش از ۳۳ هزار نفر از زنان وکودکان ومردم غیرنظامی غزه توسط اشغالگران جنایتکار اسرائیل قتل‌عام و ۷۰ هزار نفرزخمی شده و وبیش از ۱.۵ میلیون از مردم آواره شده وتمام بناهای مسکونی وزیرساختهای غزه را نابود کرده است، فعلاً تحت‌الشعاع جنگ با حکومت جمهوری اسلامی قرار گرفته است. جمهوری اسلامی البته با هماهنگی با آمریکا وبعضی دیگر از دولتها (تا اقدامات اسرائیل را بعداً مهار کنند) توانست بیش از ۳۰۰ پهباد، موشک کروز وبالستیک را به سمت اسرائیل پرتاب کند. اگر چه این پرتابه‌ها تلفات جانی و خسارات قابل ملاحظه‌ای در خاک اسرائیل نداشت اما اسرائیل در صدد است با یک جواب کم دامنه و تهدید اینکه جنگ را در ایران وخاورمیانه تشدید خواهد کرد امتیازات متنابهی را از اتحادیه اروپا، آمریکا، انگلستان ودیگر اعضای گروه هفت وجامعه جهانی علیه حکومت اسلامی را کسب کند، اینکه این امتیازات تا چه حد می‌تواند موضع اسرائیل را تقویت و جمهوری اسلامی را در موقعیت ضعیف‌تری قرار دهد در آینده نزدیک مشخص خواهدشد. اما آنچه به مردم ایران مربوط است جمهوری اسلامی هم می‌خواهد از وضعیت پیش آمده نهایت استفاده را در داخل وعلیه مردم ستمدیده و به فقر وفلاکت کشیده شده را بنماید، صبح اولین روز ارسال پهباد و موشک به اسرائیل همانند همان شبی که مثلاً می‌خواست انتقام کشتن قاسم سلیمانی را از آمریکا بگیرد وهماهنگ شده اطراف پایگاه عین الاسد را با موشک مورد حمله قرار داد واز ترس هواپیمای خودی را با ۱۷۶ سرنشین به موشک بست فردای همان روز حمله به اسرائیل توسط جمهوری اسلامی (روز شنبه) سرکوب زنان آغاز شد. زنانی که ۴۵ سال است که با مبارزات واز خود گذشتگی بی‌مانند توانسته‌اند در مسئله حجاب اجباری حکومت را به عقب نشینی هایی وادار نمایند، در زیر سایه جنگ از همان ابتدا مورد یورش وحشانه اوباش حکومتی قرار گرفتند، پارک‌ها، پاساژها، ایستگاهای مترو، خیابان‌ها وپیاده روها توسط عوامل حکومت وبخصوص نیروهای گارد ویژه وخواهران زینب اشغال شدند.، وزنان ودختران را با وحشیانه‌ترین صورت ممکن سرکوب ودستگیر نمودند.

برای مطبوعات هم خط ونشان کشیدند که اگر در مورد جنگ عملکرد حاکمیت را موردنقد قرار دهند، سرکوب شده وبه تعطیلی کشیده خواهند شد، تازه این اول راه است، مطمئن باید بود که جمهوری اسلامی در نظر دارد با استفاده از وضعیت پیش آمده، کلیت جامعه را به سرکوب کشانده وبه عقب براند، اینکه آیا موفق خواهد شد یا نه مردم فلاکت زده‌ای تعیین خواهند کرد که از گرانی وبیکاری و وبیحقوقی واستبداد وفساد گسترده چپاولگران حکومتی کارد به استخوانشان رسیده و مصمم‌اند که تا سرنگونی این حکومت ستمگر، فاسد وچپاول پیشه از مبارزات خود عقب ننشینند.

جنگ ارتجاعی بین دوحکومت ارتجاعی جز فقر وفلاکت و ویرانی بیشتر چیزی به ارمغان نخواهد آورد، یادمان باشد خدای دهه شصت هم دیریست که با سلاح آگاهی ومبارزات، ۷۸، ۸۸، ۹۶، ۹۷، ۹۸، و ۱۴۰۱ مرده وبه گور سپرده شده است، نه مردم آن مردم دهه شصت اند که در توهم عدل علی باشند ونه حکومت آنست که به راحتی بتواند آن سرکوب گذشته را بازسازی کند.

در هر حال جمهوری اسلامی سعی می‌نماید که با به خیابان آوردن اوباش بسیجی، سپاهی ونیروهای ویژه، ترس و وحشت خود را پنهان ویا به مردم منتقل کند. جنگ همیشه یک ابزار سیاسی خونین در دست حکومت‌ها بوده تا ستمدیدگان را گوشت دم توپ نمایند ومقاصد خود را در لوای آن پیش ببرند، اما اگر مردم ستمدیده ایران از گذشته درس آموخته باشند، شاید تشدید بحران که جنگ موجد آن خواهد بود، برای توده‌ها، کارگران وزحمتکشان، آن فرصتی باشد که برای همیشه از شر این هیولای خونخوار آزاد ورها گردند وحکومتی شورایی بنا نهند که هم به این بحران‌ها وکشتار وسرکوب وتجاوزات پایان دهند وهم زندگی‌ای جدا از مدار وخواست استثمارگران جنگ طلب وخونخوار برای خود تدارک ببینند. اما باید تاکید کرد که لازم است تا قسمت اعظم نیرویمان علیه جنگ وکشتار مردم ستمدیده ایران وفلسطین باشد. لازم است

علیه جنگ وجنگ طلبان متحد گردیم.

سرنگون باد حکومت سرمایه داری مذهبی جمهوری اسلامی

زنده باد آزادی زنده باد سوسیالیسم

کار نان آزادی حکومت شورایی

۲۹ / فروردین / ۱۴۰۳

یک رفیق از داخل کشور

 

POST A COMMENT.