گزارش برگزاری پنجاه و دومین یادمان حماسه آفرینان سیاهکل و بنیانگذاری سازمان

روز جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱(۱۰ فوریه) پنجاه و دومین یادمان حماسه آفرینان سیاهکل در سالن هوسبی تِرَف استکهلم در سوئد ازطرف کمیته خارج کشور سازمان فدائیان (اقلیت)برگزار شد. این مراسم که به مناسبت گرامی داشت ۱۹ بهمن ۱۳۴۹ و به یادمان خاطره دلاوری های رزمندگان سیاهکل سازماندهی شده بود، با حضور گرم و استقبال پر شور جمعیت حاضر در سالن مواجه گردید. صحنه آرایی سالن و نمای روی سن که با پرده ای بزرگ و قرمزرنگ که تصاویر ۱۵ چریک فدایی قهرمان بر آن نقش بسته بود، در همان آغاز ورود به سالن   چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کرد.

مراسم یادمان سیاهکل، با پخش ویدئو کلیپ بیانیه سازمان فدائیان (اقلیت) به مناسبت پنجاه و دومین یادمان حماسه آفرینان سیاهکل ، آغاز شد. پس از آن، برنامه با سخنرانی رفیق توکل دنبال گردید. سخنرانی رفیق توکل تحت عنوان “موقعیت کنونی جنبش و وظایف ما”، با تحلیلی جامع از چگونگی شکل گیری جنبش انقلابی کنونی شروع شد، با پرداختن به نکات قوت و ضعف این جنبش و توضیح شرایط کنونی آن دنبال شد و در ادامه با تبیین وظایف ما (همه نیروهای چپ و کمونیست و انقلابی) در قبال این جنبش انقلابی و تحلیل اینکه رهبری و آلترناتیو واقعی این جنبش انقلابی در درون کشور شکل خواهد گرفت نه درخارج از کشور، سخنرانی خود را پایان داد.

اجرای بسیار خوب گروه موسیقی، انتخاب سرودهای پر شور و انقلابی همچون سرود”آفتاکاران جنگل” و “دایه دایه وقت جنگه” با صدای بسیار گرم و زیبای “نغمه کوهستانی” خوانند گروه، جلوه خاصی به این مراسم یادمان داد که با استقبال گرم و کف زدن ها ممتد جمعیت حاضر در سالن همراه بود.

پس از اجرای موسیقی، از طرف مجری برنامه زمان استراحت برای غذا و نوشیدنی اعلام شد. پس از غذا، برنامه با شعرخوانی رفیق عباس سماکار نویسنده، شاعر و مبارز چپ و کمونیست ادامه یافت. پس از شعرخوانی عباس سماکار، یکی از افراد جوان و میهمان حاضر در سالن درخواست وقت کوتاهی کرد تا شعری را که در یادمان حماسه آفرینان سیاهکل سروده است، بخواند، این وقت به وی داده شد و شعرش را خواند. شعری زیبا که با دکلمه ای سرشار از شور و شوق اجرا شد و مورد استقبال قرار گرفت. در لابلای هر بخش از برنامه نیز قسمت های از پیام های رسیده، توسط مجری برنامه قرائت شدند.

پس از شعر خوانی به مدت نیم ساعت پرسش و پاسخ از رفیق توکل بود که دنبال شد. پایان بخش برنامه خوب و باشکوه یادمان پنجاه و دومین یادمان حماسه آفرینان سیاهکل در استکهلم، پخش سرود انترناسیونال بود که با همخوانی جمعیت حاضر در سالن، در ساعت نه و نیم شب پایان یافت.

این مراسم از طریق یوتیوب، تلگرام، فیس بوک، و اینستاگرام نیز پخش شد.

متن کامل نشریه کار شماره ۱۰۰۸  در فرمت پی دی اف:

POST A COMMENT.