پائیز سبز

دومین ماه پائیز در حالی روبه اتمام است که در دامان شب‌های خیابان از عشق مردم ستمدیده به رهایی از ستم و بندگی و دیکتاتوری، رنگ و روی پریده و زرد پائیزی  سبز است. خون جوانان شجاع و مبارز، درختان تشنه آزادی را سیراب و سرخ گون کرده است. در سینه خیابان فریادهای “فقر، فساد، گرونی – می ریم تا سرنگونی” ، امید به فردای رهایی‌بخش را نوید می‌دهد. حضور تنگاتنگ مردم در کنار هم با دست‌های به هم گره‌خورده، جان تازه‌ای به پائیز سرد بخشیده است. از چنین هم‌قدمی وهم دردی مردم راه گریزی برای حاکمان سرمایه باقی نمانده است. حسرت خاموشی و سکوت مردم بر دل حاکمان مانده است. مردمی که  سال‌ها در حاکمیت دیکتاتوری جمهوری اسلامی تحت کشتار و سرکوب وحشیانه، زندان و شکنجه در خمودگی و سکوت فرورفته بودند.حالا خشم و فریادشان  از این‌همه سال ظلم و بیداد لحظه‌ای فروکش نمی‌کند. آغاز آگاهی و اتحاد مردم  و پایان رژیم دیکتاتوری سرمایه‌داران فاسد است. اکنون همان زمانِ مقرراست.  زمان ادامه آبان خونین سال ۹۸. زمان انقلاب. زمان برچیدن بساط  ظلم حکومت فاسد سرمایه‌داری اسلامی. سالگرد قیام خونین آبان سال ۹۸  روزهایی که در تاریخ مبارزات مردم ایران با کشته شدن ۱۵۰۰ تن از کارگران و مردم زحمت‌کش در اعتراض به گرانی وتورم  فراموش‌نشدنی است. گرامی داشت یاد کشته‌شدگان این سال با فراخوان به اعتراض سراسری سه‌روزه برای روزهای ۲۶،۲۵،۲۴ در آبان  همراه بود. درحالی‌که بیش از دو ماه  از اعتراضات شبانه‌روزی  مردم ستم دیده سپری‌شده است. استقبال  از فراخوان سه‌روزه، روند ادامه مبارزات را بسیار گسترده‌تر، با ویژگی  همراهی اعتصابات بازاریان و کسبه مواجه کرده است. در پی این فراخوان ،  تجمعات اعتراضی و خیزش‌های توده‌ای در بسیاری از شهرهای کشور برپاشده است. حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها و خودداری از رفتن به کلاس با  تجمع و تحصن در محیط  دانشگاه همراه بوده است. اعتراضات و اعتصابات دانشجویی، اعتصابات کسبه، اعتصابات کارگران، حضور گسترده‌تر و فعالانه‌تر جوانان و مردم مبارز در خیابان‌های شهرهای مختلف در سرتاسر  کشور روزهای رهایی از ستم و استبداد را نوید می‌دهند. خیابان‌ها در شهرهای مختلف ملتهب از آتش خشم مردم زیر پای معترضین می‌گدازد. همبستگی بی‌نظیر مردم در اعتراضات بی‌وقفه، توانی برای مزدوران سرکوب گر باقی نگذاشته است. جیره‌خواران بسیجی در دانشگاه‌ها مانند ذرات معلقی در گردباد اعتراضات دانشجویی پادرهوا مانده‌اند. دانشجویان  با شجاعت و دلاوری تمام قوانین ارتجاعی دانشگاه‌ها را از حجاب  اجباری گرفته تا سالن غذاخوری تفکیک‌شده  جنسیتی  شکسته‌اند. جوانان و مردم مبارز به  خودباوری از قدرت خویش رسیده‌اند. با اتحاد و ایستادگی در برابر ستمگران، برای تغییرات بنیادین  به پا خاسته‌اند.

در چنین شرایطی حضور گسترده‌تر مردم  در خیابان‌ها بسیار ضروری و مهم است. هدف،  سرنگونی کل نظام فاسد و سرمایه‌داری  مرتجع و تمامی ارگان‌های سیاسی و نظامی رژیم  جمهوری اسلامی است. در شعارها می‌توان ملاحظه کرد که مردم چه می‌گویند و چه می‌خواهند. “هدف کل نظامه”،” تا انقلاب نکردیم  به خانه برنگردیم” می‌گویند ایستاده‌ایم  تا پایان، قصد عقب‌نشینی ندارند. در چنین شرایطی فراخوان عمومی برای سالگرد آبان ۹۸، با تجمعات اعتراضی مردم مبارز، اعتصاب بازاریان و کسبه در شهرهای تهران، تبریز، کرمان، اصفهان، سنندج، بوکان، شیراز، ایذه، خمینی‌شهر، صومعه‌سرا و بسیاری شهرهای دیگر همراه بوده است.  از صبح روز سه‌شنبه ۲۴ آبان در تهران  کسبه با بستن مغازه‌ها و پیوستن به تجمعات اعتراضی مردم در نقاط مختلف شهر شعار مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه‌ای سر دادند. در نبردهای خیابانی مردم، سرکوبگران با یورش وحشیانه خود بسیاری را زخمی و مجروح کرده‌اند. روز چهارشنبه ۲۵ آبان اعتصابات کسبه ادامه یافت و مردم خستگی‌ناپذیر، هم چنان در تهران و شهرهای مختلف در خیابان‌ها  حضور داشتند. در برخی شهرها مراسم‌های چهلم مبارزین کشته‌شده  با حضور بسیار گسترده مردم برگزار شد. عصر چهارشنبه  در تهران مترو دروازه شمیران با شروع سردادن شعار توسط مردم معترض، نیروهای سرکوب گر جنایتکار قطار را متوقف کردند و به جمعیت داخل قطار شلیک کردند. مردم در قطار از این‌همه  وحشیگری نیروهای مزدور وحشت کرده بودند. مأموران  برای دستگیری جوانی وارد قطار شدند که با حمایت و شعارهای مردم روبه رو شدند. بااین‌حال دیده‌شده است که حداقل دو جوان را دستگیر کرده‌اند. همین عده حاضر در مترو به‌محض خارج شدن از مترو و خلاصی از دست مأموران رژیم جنایتکار به  تجمعات اعتراضی شبانه پیوستند. سومین روز فراخوان به مناسبت بزرگداشت کشته‌شدگان آبان ۹۸  در پنج‌شنبه ۲۶ آبان  نیز با ادامه اعتصابات همراه بود. اعتراضات خیابانی  مردم در هوای سرد و بارانی مخصوصاً در ساعات شب همچنان ادامه دارد. مردم شعارمی دهند “هریک نفر کشته شه ،هزار نفر پشت شه”. جلاد معروف رژیم جمهوری اسلامی رئیسی جنایتکار اقرار کرده است که (عده‌ای به وظایف خودشان به‌خوبی عمل نمی‌کنند چراکه از فضای مجازی ترسیده‌اند). این اعتراف به  دنبال پیگیری مردم خشمگین و انتقام از سرکوبگران صورت گرفته است. ابله نمی‌تواند بفهمد که این مردم گرسنه و ستم دیده هستند که دیگر از نیروهای مزدور آدمکش نمی‌ترسند. اما با همه کوچکی مغزش یک‌چیز را به‌خوبی دانسته است که  روز دادرسی و محاکمه جانیان جمهوری اسلامی نزدیک است. در چهره کریهش، ترس نمایان بود. به‌وضوح معلوم بود  که  خود را باخته و جرئتی برایش نمانده است.

به خیابان و مردم مبارز ازجان‌گذشته  بپیوندیم.  گذشته سیاه رژیم دزد و فاسد جمهوری اسلامی جنایتکار،قتل‌عام ۹۸، کشتار هرروزه جوانان و کودکان در شهرها و استان‌های مختلف کشور، کشته شدن دو کودک در دو روز اخیر در خیابان، بدنامی رژیم جنایت‌کار جمهوری اسلامی را که کوس رسوایی  آن از مدت‌ها قبل در سطح جهان به صدا درآمده، تشدید نموده است. دریای خشم مردم عمیق تراز یک‌روند زودگذر اعتراضی است. هرروز خروش مردم خشمگین و معترض بلندترمی شود. قدم‌هایشان را مطمئن‌تر و محکم‌تر برمی‌دارند. پائیز امسال با حضور مردم  متحد انقلابی در خیابان‌ها سبزاست و سربلند.

زنده‌باد اتحاد کارگران و زحمت کشان

زنده‌باد آزادی – زنده‌باد سوسیالیسم

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

کار نان  آزادی  حکومت  شورایی

فعال سازمان فدائیان(اقلیت)- داخل کشور

۲۶ آبان ۱۴۰۱

متن کامل نشریه کار شماره ۹۹۷  در فرمت پی دی اف:

POST A COMMENT.