جان زندانیان سیاسی در زندان اوین در خطر است

جان زندانیان سیاسی در زندان اوین در خطر است!

 

مردم آزادی‌خواه

گزارشات و تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی شب گذشته بیست و سوم ماه مهر ۱۴۰۱ برابر با ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲، آتش‌سوزی و صدای تیراندازی‌های ممتد و ظاهراً شلیک از بیرون در زندان اوین مشاهده و شنیده‌شده است. در حین این اتفاق رژیم مزدوران بسیاری را از سطح شهر به زندان و سمت آن گسیل کرد. بر اساس همین گزارشات این آتش‌سوزی لحظه‌به‌لحظه گسترش‌یافته و صدای آژیر شنیده می‌شد. علاوه بر محبوس بودن زندانیان سیاسی قدیم، بسیاری از بازداشتی‌های خیزش انقلابی موجود که سرنگون کردن  رژیم سرمایه‌داری جمهوری اسلامی را مورد هدف خود قرار داده‌اند و همچنین تعدادی از دانش آموزان بازداشتی در این محل بسر می‌برند و این واقعه می‌تواند فاجعه‌ای انسانی در پی داشته باشد.

آتش‌سوزی در زندان اوین و تیراندازی در آن بدون تردید در پی اعتراض و اعتصاب زندانیان سیاسی و حمایت از خیزش انقلابی مردم برای سرکوب زندانیان سیاسی و دستگیرشدگان اخیر صورت گرفته و برای جنایتکاران حاکم می‌تواند فرصتی برای قتل‌عام زندانیان سیاسی عقیدتی باشد.

تجربه جنایت انجام‌گرفته سال ۶۷ بیانگر این است که رژیم جانی و خون‌خوار اسلامی برای رهایی و مرعوب ساختن جوانان و مردمان حاضر در کف خیابان‌های تمامیت ایران که پا به میدان گذاشته‌اند که دودمان این رژیم فاشیست را به باد دهند و او را برای همیشه به زباله‌دان تاریخ بفرستند، بنا به ماهیتش می‌تواند هر جنایتی را مرتکب شود.

جان زندانیان سیاسی در تمامی زندان‌های سراسر ایران درخطر است.

شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست با نگرانی سناریویی که رژیم جنایتکار اسلامی برای سرکوب و قتل‌عام زندانیان سیاسی و دستگیرشدگان خیزش انقلابی مردم تدارک دیده است دنبال می‌کند. مسئولیت جان تک‌تک زندانیان و هرگونه اتفاقی ناگواری را متوجه این رژیم رو به سرنگونی می‌داند و از تمامی کارگران، دانشجویان، دانش آموزان و مردم آزادی‌خواه می‌خواهد نسبت به این واقعه بی‌توجه نبوده و تلاش خود برای به زیر کشیدن این رژیم غیرانسانی و فاشیست را چند چندان کنند.

 

زندانی سیاسی بی‌قید و بی وثیقه آزاد باید گردد

سرنگون باد رژیم سرمایه‌داری جمهوری اسلامی

زنده‌باد آزادی؛ زنده‌باد سوسیالیسم

 

شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست

 

بیست‌وچهار مهرماه ۱۴۰۱ برابر با ۱۶ اکتبر ۲۰۲۲

 

امضاها: سازمان اتحاد فدائیان کمونیست، حزب کمونیست ایران، حزب کمونیست کارگری ایران-حکمتیست، سازمان راه کارگر، سازمان فدائیان (اقلیت) و هسته اقلیت

POST A COMMENT.