بازداشت و تهدید معلمان را محکوم و از خواست‌هایشان حمایت می‌کنیم

در ادامه دو روز اعتصاب و تحصن سراسری ده‌ها هزار تن از فرهنگیان در بیش از ۳۰۰ شهر و منطقه و روستا و بی‌توجهی دولت به خواست‌هایشان، امروز دوشنبه یازده بهمن مطابق فراخوان و هشدار قبلی، معلمان با برپائی تجمعات اعتراضی گسترده خواهان رسیدگی به مطالبات خود شدند. علی‌رغم احضارهای گسترده و تهدید و فشار دستگاه سرکوب امنیتی برای جلوگیری از تجمعات اعتراضی اما معلمان زحمتکش شاغل و بازنشستگان فرهنگی که کارد به استخوان‌شان رسیده، بیمی به خود راه نداده و در اعتراض به عدم اجرای طرح رتبه‌بندی و طرح همسان‌سازی، در سراسر کشور به پا خاسته‌ و تجمعات باشکوهی را برگزار نمودند.

تلاش مذبوحانه نیروهای سرکوب در ساعات اولیه صبح امروز در برخی از شهرها ازجمله در شیراز و تهران برای جلوگیری از برگزاری تجمع باشکست روبرو شد. برخی تجمعات مورد یورش نیروهای سرکوب قرار گرفت و شماری از معلمان نیز بازداشت شدند. مطابق خبرهای انتشاریافته توسط شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، صبح امروز قبل از شروع تجمع، جبار دوستی عضو انجمن صنفی معلمان کردستان- مریوان دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شد. در شیراز نیز قهرمان حاتمی از معلمان شرکت‌کننده در تجمع و محمدعلی زحمتکش، بازرس انجمن صنفی فرهنگیان استان فارس توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند که مطابق آخرین خبرها آزاد شده‌اند. در تهران احمد حیدری یکی از معلمان شرکت‌کننده در تجمع امروز که در مقابل مجلس سخنرانی و از حقوق معلمان دفاع کرده بود و همچنین دو معلم دیگر به نام‌های احمدی و داودی نیز توسط نیروهای سرکوب (لباس شخصی) بازداشت شدند.

افزون براین بازداشت‌ها، بسیاری از معلمان و اعضای تشکل‌های مستقل آن‌ها تحت پیگرد‌های امنیتی و قضایی قرار دارند و مدام به مراکز امنیتی احضار شده و مورد بازجویی و تهدید قرارگرفته و به حبس محکوم‌ شده‌اند. صبح امروز شعبه چهارم دادگاه انقلاب کرج، حکم چهار سال و شش ماه حبس تعزیری را به جعفر ابراهیمی از فعالان و بازرس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ابلاغ کرد.

ارتجاع حاکم براین خیال است که با احضار و بازداشت و زندان و تشدید سرکوب می‌تواند معلمان را از ادامه مبارزه بازدارد. اما این خیال عبثی بیش نیست. معلمان زحمتکش و مبارز را با زور و تهدید نمی‌توان خاموش ساخت و از ادامه مبارزه بازداشت. گسترش بیش ‌از پیش این مبارزات و انسجام روزافزون معلمان و اعتراضات آن‌ها نیز این موضوع را به اثبات رسانده است. تجمعات امروز فرهنگیان که در بیش از ۱۲۰ شهر و روستا برگزار شد، هم به لحاظ شمار شرکت‌کنندگان و هم از نظر تعداد شهرهای مشارکت‌کننده بی‌نظیر بود و مرزهای تجمعات پیشین را نیز پشت سر گذاشت. پیکار معلمان را سر بازایستادن نیست و نمی‌توان جلو آن را گرفت.

سازمان فدائیان(اقلیت) از مبارزات و خواست‌های معلمان قویاً حمایت می‌کند و خواهان تحقق فوری تمام مطالبات معلمان است.

سازمان فدائیان(اقلیت) هرگونه  پرونده‌سازی  و پیگرد امنیتی و قضایی علیه فعالان تشکل‌های مستقل معلمان را محکوم می‌کند.

سازمان فدائیان(اقلیت) بازداشت و حبس معلمان  و هرگونه اعمال زور و تهدید علیه آن‌ها را محکوم می‌کند و خواهان آزادی فوری و بی‌قیدوشرط  معلمان بازداشت‌شده و زندانی است.

هرچه گسترده‌تر باد اتحاد و همبستگی معلمان

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه‌داری

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۱۱ بهمن ۱۴۰۰

کار، نان، آزادی – حکومت شورایی

POST A COMMENT.