سازمان فدائیان (اقلیت) تهدید جانی علیه اعضای رهبری حزب کمونیست ایران را به شدت محکوم می کند

در تاریخ ۱۹ دی ۱۴۰۰ (۹ ژانویه ۲۰۲۲) نامه ای از طرف دبیرخانه کومله حزب کمونیست ایران با امضای جمال بزرگپور(مسئول دبیرخانه کومله) در فضای مجازی منتشر شد. مضمون این نامه در مخالفت با ورود ۷ تن از اعضای کمیته مرکزی حزب کمونیست ایران به اردوگاه مرکزی کومله در شهر “زرگویز” نوشته شده است. در این نامه، با ادبیاتی تهدید آمیز ضمن هشدار به ورود اعضای رهبری حزب کمونیست ایران به اردوگاه مرکزی کومله، از آنان خواسته شده است تا “برای جلوگیری از هر اتفاق ناگواری باید اردوگاه را ترک کنند و در شهر سلیمانیه مستقر شوند… اگر آنان حاضر به قبول آنچه ما می گوییم نشوند(که به احتمال زیاد قبول نخواهند کرد) و بر استقرار خود در اردوگاه پافشاری کنند، مسئولیت هر پیش آمد ناگوار را بر عهده خواهند داشت”.

نامه دبیرخانه کومله با تاکید ضمنی به غیر قابل کنترل بودن پیشمرگان مسلح کومله در اردوگاه “زرگویز”، در توضیح “هر پیش آمد ناگوار” برای کادر رهبری حزب کمونیست ایران نوشته است: “اما آنچه که جای نگرانی است و از هم اکنون نیز قابل مشاهده است، ایجاد تشنج در سطح تشکیلات علنی و مسلح است. تشنجی که ممکن است عوارض و عواقب ناگواری به دنبال داشته باشد”.

چند سالی است اختلافات درونی سیاسی و تشکیلاتی کومله و حزب کمونیست ایران آشکارا برملا شده و به رغم اینکه جدایی آنان به طور رسمی در سطح جنبش اعلام نشده است، اما چند ماهی است که هر یک از دو جناح به طور علنی خط سیاسی و تشکیلاتی خود را در سطح جنبش پیش می برند. اکنون در آستانه جدایی و انشعاب، با ورود هفت تن از اعضای رهبری حزب کمونیست ایران به اردوگاه مرکزی کومله – که در واقع از سه دهه پیش تا به امروز اردوگاه مشترک حزب و کومله بوده است- دبیرخانه کومله به بهانه اینکه اردوگاه محل پیشمرگانِ مسلح غیر قابل کنترل است، عملا زمینه های “آتش به اختیار” و شلیک به رهبران غیر مسلح حزب کمونیست ایران را که همانا رفقای مبارزاتی چهل و چند ساله آنان هستند، فراهم کرده است. اقدامی ماجراجویانه و غیر قابل تصور که حتی بیان ضمنی آن نیز سخت و ناگوار است.

سازمان فدائیان (اقلیت) نامه تهدیدآمیز دبیرخانه کومله علیه هفت تن از رهبران حزب کمونیست ایران را که برای پیشبرد برنامه های سیاسی – تشکیلاتی خود وارد اردوگاه مرکزی کومله در “زرگویز” شده اند، اقدامی تحریک آمیز و تهدیدی مستقیم علیه جان آنان می داند.

سازمان فدائیان (اقلیت) این اقدام دبیرخانه کومله را به شدت محکوم کرده و تاکید دارد که مسئولیت هرگونه تعرض به جان کادر رهبری حزب کمونیست ایران و بروز “هر پیش آمد ناگوار” علیه آنان مستقیما برعهده تنظیم کنندگان این نامه است.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه داری

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۲۳دی ۱۴۰۰

کار، نان، آزادی – حکومت شورایی

 

POST A COMMENT.