۱۲ کارگر نفت در پی تصادف مرگبار جان باختند

صبح  شنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۰، یکی از خودروهای حامل کارگران یکی از شرکت های شاغل در میدان نفتی “یادآوران” دچار تصادف مهیبی شد و دست کم ۱۲ نفر جان باختند. ۱۵ کارگر هم به شدت مصدوم شده اند. این اتفاق مرگبار در پی تصادف زنجیره ای یک خاور، رانا، پژو، پراید با یک کامیون واژگون شده در جاده قدیم اهواز – خرمشهر روی داد. کارگرانی که با هزاران امید به کار و زندگی، صبح زود از منزل بیرون زدند اما ساعتی بعد جنازه شان به خانه بازگشت.

این اولین بار نیست که کارگران صنعت نفت و دیگر کارگران مراکز تولیدی به دلیل استفاده از خودروهای اسقاطی و غیر استاندارد در جاده های نا امن جان خود را از دست می دهند. برخورداری از وسایل حمل و نقل با استاندارهای قابل قبول یکی خواست های اعتراضی کارگران نفت طی سالیان گذشته بوده است. اما شرکت های دولتی و پیمانکاری بنا به خصلت سودبری بیش از حد از کارگران، همواره نسبت به این مطالبه برحق آنان بی تفاوت بوده و با استفاده از خودروهای کهنه و اسقاطی کارگران را به کام مرگ فرستاده اند.

سازمان فدائیان (اقلیت) ضمن تسلیت و همدردی عمیق با خانواده های کارگران جان باخته، دولت سرمایه داری حاکم بر ایران و شرکت های پیمانکاری سودجود را عامل اصلی اینگونه اتفاقات مرگبار می داند.

سازمان فدائیان (اقلیت) پیگیرانه از مطالبه برحق کارگران نفت و دیگر مراکز تولیدی در برخورداری از وسایل حمل و نقل قابل قبول حمایت کرده و تاکید دارد که دولت و شرکت های پیمانکاری مسئول سلامت و جان و زندگی کارگران بوده و موظف به تامین اتومبیل های استاندار برای حمل و نقل کارگران می باشند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی- برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه داری

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۵ دی ماه ۱۴۰۰

کار، نان، آزادی – حکومت شورایی

POST A COMMENT.