مسئول پخش زنده دادگاه حمید نوری توسط مأمور جمهوری اسلامی تهدید شد

در طی دوران برگزاری دادگاه حمید نوری ملقب به حمید عباسی، چند تن از ماموران جمهوری اسلامی از طرف سفارت رژیم در سوئد جهت به اصطلاح پیگیری دادگاه حمید نوری و در اصل برای جاسوسی از مخالفان رژیم، در سالن ۶ دادگاه استکهلم مستقر شده‌اند. روز جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰ (۲۶ نوامبر ۲۰۲۱) یکی از سه مأمور سفارت جمهوری اسلامی، پدرام پورکریمی، مسئول پخش زنده جلسات دادگاه حمید نوری را تهدید کرد. تهدید پدرام پورکریمی، زمانی اتفاق افتاد که او جهت ثبت وقایع دادگاه، مشغول فیلمبرداری از جمعیتی بود که در زمان استراحت از سالن دادگاه بیرون می‌آمدند.

در ویدئوی که روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است، پدرام در مورد این اتفاق می‌گوید، که یکی از دو ماموری که در راهرو دادگاه ایستاده بودند، به سوی او حرکت کرده و در حالی که از او فیلم می‌گرفت، با لحنی تند به پدرام می‌گوید چرا از آن‌ها فیلم می‌گیرد. پدرام در جواب می‌گوید، فیلمبرداری در مکان‌های عمومی در سوئد آزاد است. وقتی پدرام فیلمبرداری را به اتمام می‌رساند، آنگونه که در ویدئو دیده می‌شود، مأمور جمهوری اسلامی مچ هر دو دست پدرام را می‌گیرد و به او می‌گوید فیلم و تصویر او را دارد و وقتی به ایران برود، می‌دانند با او چکار کنند. مأمور سفارت، وقتی پاسخ پدرام را می‌شنود تا زمانی که جمهوری اسلامی در قدرت است، او به ایران بر نخواهد گشت، به پدرام می‌گوید پس در سوئد همدیگر را خواهند دید. در واقع مأمور جمهوری اسلامی در مقابل چشمان چندین نفر که در همان محل حضور داشتند، پدرام پورکریمی را اینچنین تهدید می‌کند.

اینکه ماموران جمهوری اسلامی، در خارج از کشور مخالفان رژیم را اینگونه تهدید می‌کنند، امر تازه‌ای نیست. ماموران رژیم سال‌هاست که در لباس دیپلماتیک و در بیخ گوش سازمان‌های امنیتی کشورهای اروپایی با ایجاد شبکه‌های وسیع جاسوسی و تروریستی صدها نفر از فعالان سیاسی و مخالفان جمهوری اسلامی را ترور کرده‌اند. در سال‌های اخیر در پی تلاش نیروهای تبعدی و گسترش مبارزات خیابانی توده‌های مردم ایران علیه جمهوری اسلامی، اسیاست مماشات گرانه اتحادیه اروپا در مقابل اقدامات جاسوسی و تروریستی مزدوران جمهوری اسلامی تا حدودی تغییریافته است. نتیجه عملی این تغییر رویه، دستگیری اسدالله اسدی، دبیر سوم سفارت جمهوری اسلامی در وین بود که پس از محاکمه در دادگاه بروکسل بلژیک، به ۱۷ سال زندان محکوم شد. با این همه و به رغم محکومیت اسدالله اسدی، شبکه‌های وسیع جاسوسی و تروریستی جمهوری اسلامی کماکان در اغلب کشورهای اروپایی دست نخورده باقی مانده‌اند. شبکه‌هایی که عموماً توسط همین ماموران تروریست و اطلاعاتی جمهوری اسلامی تحت عنوان ماموران دیپلماتیک سازماندهی و هدایت می‌شوند.

کمیته خارج سازمان فدائیان (اقلیت)، تهدید پدرام پورکریمی توسط ماموران مزدور جمهوری اسلامی را به شدت محکوم کرده و خواستار پیگیری این تهدید توسط مقامات قضایی سوئد می‌باشد.

کمیته خارج سازمان فدائیان (اقلیت) بر این باور است که تنها با افشاگری، همبستگی و برخورد فعال در مقابل تهدیدات ماموران جمهوری اسلامی در خارج از کشور می‌توان آنان را رسوا و اقدامات جاسوسی و تروریستی آنان را خنثی ساخت.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه داری

زنده باد آزادی- زنده باد سوسیالیسمِ

کمیته خارج از کشور سازمان فدائیان (اقلیت)

۷ آذر ۱۴۰۰

کار نان آزادی – حکومت شورایی

POST A COMMENT.