پیام فعالین و هواداران سازمان فدائیان(اقلیت) – داخل کشور به هجدهمین کنفرانس سازمان

رفقای سازمان فدائیان (اقلیت)، شرکت‌کنندگان در کنفرانس هیجده سازمان، درودهای گرم و رفیقانه همراه با شادباش‌های ما را به مناسبت برگزاری نشست سراسری سازمان (کنفرانس هیجدهم)پذیرا باشید.

هجدهمین کنفرانس سازمان ما در شرایطی برگزار می‌شود که رژیم سرمایه‌داری جمهوری اسلامی همچنان با بحران‌های متعددی در عرصه داخلی و منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای دست‌به‌گریبان است.

فجایعی که این رژِیم در طول ۴۳ سال حاکمیت ننگین خود به بار آورده  بی‌شمارند. از سرکوب و زندان و کشتار هزاران انسان مبارز و انقلابی گرفته تا تحمیل زندگی زیرخط فقر بر اکثریت کارگران و زحمتکشان.از گسترش بی‌سابقه فقر گرفته تا بیکاری چندمیلیونی و سایر مصائب فزاینده اجتماعی.

بحران اقتصادی روزبه‌روز عمیق‌تر شده است. تورم و گرانی روزمره، توده کارگران و زحمتکشان و تهیدستان را به خاک سیاه نشانده است. افزایش مداوم و سرسام‌آور قیمت کالاها و مایحتاج زندگی، توده‌های زحمتکش مردم را حتی از تأمین اندک معاش ابتدایی و روزانه نیز ناتوان ساخته است. تضادهای طبقاتی به نحو کم‌سابقه‌ای تشدید شده و به مرحله ستیز رسیده است. در شرایطی که میلیون‌ها خانواده کارگری و توده‌های زحمتکش در فقر و گرسنگی مداوم به سر می‌برند ، سرمایه‌داران و مقامات  دزد و فاسد جمهوری اسلامی در بالاترین سطح رفاه و خوش‌گذرانی به زندگی خود ادامه می‌دهند.

رفقا

جامعه ایران چنانکه همه می‌دانید در یک دوران انقلابی به سر می‌برد. قیام سراسری آبان سال ۹۸ نشان داد که توده‌های زحمتکش مردم نه‌فقط دیگر نمی‌خواهند رژیم حاکم را تحمل کنند، بلکه برای برچیدن رژیم جمهوری اسلامی، وارد عمل شدند و  به خیابان آمدند. توده‌های زحمتکش مردم، جوانان، بیکاران ، کارگران و تهیدستان جامعه با دست زدن به اقدامات شجاعانه ، در مبارزه علیه نظم موجود حتی از جان خویش نیز گذشتند. قیام آبان ۹۸ اگرچه وحشیانه سرکوب شد، اما اوضاع متلاطم سیاسی همچنان ادامه یافته است. اعتراضات توده‌ای در شهرهای مختلف، اعتراضات خیابانی از نوع اعتراضات سراسری معلمان، اعتراضات پرشمار بازنشستگان رشته‌های مختلف، اعتراضات پرستاران و امثال آن پیوسته درحال افزایش است. کارگران در بخش‌ها و صنایع مختلف هرروز دست به اعتصاب و تجمع  و راه‌پیمایی می‌زنند. اعتصابات کارگری در پتروشیمی‌ها، حفاری‌ها، پالایشگاه‌ها، سکوهای نفت و گاز، حمل‌ونقل، مخابرات، شهرداری‌ها، هفت‌تپه، معادن و سایر بخش‌ها پیوسته درحال افزایش بوده است. اعتصاب بزرگ و سراسری و کم‌نظیر کارگران پروژه‌ای  و پیمانی نفت چشم‌انداز امیدبخشی را فراروی جنبش طبقه کارگر گشوده است.

 رفقای عزیز

همه می‌دانیم که علی‌رغم کمیت بالای اعتصابات کارگری و پیشرفت‌های انکارناپذیر جنبش کارگری اما طبقه کارگر هنوز از حزب طبقاتی خود محروم است. طبقه کارگر هنوز به‌عنوان یک طبقه متشکل و آگاه با اهداف سیاسی روشن علیه نظم موجود به پا نخاسته است . این نقص و خلأ بزرگی است که مسئولیت برطرف کردن آن بر عهده کارگران آگاه و کمونیست و فعالین و دوستداران طبقه کارگر است . سازمان ما و همه کمونیست‌ها به‌ویژه کارگران آگاه و پیشرو باید انرژی خود را بیشتر از گذشته به این موضوع اختصاص دهند و یاری‌رسان متشکل شدن طبقه کارگر باشند. نجات طبقه کارگر و کل زحمتکشان جامعه، درگرو تشکل و انسجام و آگاهی طبقه کارگراست. با گسترش اعتصابات سراسری کارگری، برافراشتن پرچم اعتصاب عمومی سیاسی و قیام مسلحانه علیه تمام نظم موجود و برپایی یک انقلاب اجتماعی به رهبری طبقه کارگر است که می‌توان تمام نظم پوسیده موجود  و طبقه حاکم را به زیر کشید و از شر مصائب این نظام رهایی یافت.

 رفقای سازمان، شرکت‌کنندگان در کنفرانس

ما فعالین و هواداران سازمان فدائیان( اقلیت )- داخل کشور، انتظار داریم که اجلاس هیجدهم سازمان به‌مثابه مشعلی فروزان و روشنی‌بخش، راه عملی مبارزه طبقه کارگر و رسیدن به اهداف جنبش طبقاتی کارگران و سرنگونی بورژوازی را روشن و تسهیل نماید . ما فعالین و هواداران سازمان نیز به سهم خود برای عملی ساختن رهنمودها و انجام وظایف انقلابی درراه تحقق اهداف و آرمان‌های سرخ سازمان مبارزه نموده و تمام تلاش خود را به کارخواهیم بست.

ما فعالین و هواداران سازمان فدائیان( اقلیت )- داخل کشور، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همهِ رفقای جان‌باخته سازمان و رفیق افشین اسدی(رفیق مازیار) که در شب ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ با مرگی نابهنگام و زودرس درحالی‌که ۵۳ سال بیشتر نداشت صفوف ما را ترک نمود، پیوند تنگاتنگ خود را با اندیشه‌های سرخ تابناک رفقا مستحکم می‌سازیم و تاآخرین‌نفس برای تحقق آرمان‌های سوسیالیستی و نابودی هرگونه ظلم و ستم و استثمار به مبارزه ادامه می‌دهیم.

رفقای سازمان ، شرکت‌کننده در کنفرانس هیجدهم ، درود ما بر شما باد. پیروز باشید.

 سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

برقرار باد حکومت شورایی

زنده‌باد آزادی ، زنده‌باد سوسیالیسم

فعالین و هواداران سازمان فداییان(اقلیت)- داخل کشور

مهرماه ۱۴۰۰

متن کامل نشریه کار شماره ۹۴۴ در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.