پیام هسته‌ی امیر پرویز پویان به کنفرانس ۱۸ سازمان فدائیان(اقلیت)

با درود و افتخار به‌تمامی رفقا ، کادرها و دوست داران سازمان و همه‌ی رفقای حاضر در کنفرانس ۱۸سازمان فدائیان(اقلیت)

رفقای عزیز!

در همین آغاز یادآور شویم کنفرانس ۱۸ سازمان در شرایطی برگزار می‌شود که سرمایه‌داری ایران در بحران کم‌سابقه و عمیقی دست‌وپا می‌زند. پیامد‌های ناشی از این بحران، طبقه کارگر و سایر زحمت‌کشان را با انبوهی از مشکلات و معضلات اقتصادی و اجتماعی روبرو ساخته است. اجرای سیاست‌های نو لیبرالیسم جهانی، حاکمیت ارتجاع مذهبی، فساد دستگاه حاکم، رانت‌خواری و پول‌شویی، تورم بالای ۵۰ درصد و همزمان فقر و فلاکت عمومی، کاهش قدرت خرید مردم، فرودست‌تر شدن قشر متوسط اجتماعی و ریزش کم‌سابقه آن به درون طبقه کارگر، جوانان بیکار و بی امید به آینده، تشدید نابرابری و تبعیض و رنج و ستم و نهایتاً زندگی مبتنی برمزد بگیری و  استثمار و بهره‌کشی، طبقه کارگر و اکثریت آحاد زحمت‌کشان را به تنگ آورده و به اعتراض کشانده است.

در تمام یک دهه گذشته نمی‌توانید روزی را بیابید که در آن اعتصاب و اعتراض کارگری و توده‌ای رخ نداده باشد. تحمیل مشقات بی‌شمار و گوناگون، سخت‌تر شدن شرایط زندگی راهی جز اعتراض و مبارزه برای تغییر آن باقی نگذاشته است. اعتصابات و تجمعات اعتراضی و گسترش یابنده کارگری ، اعتراضات خیابانی و تجمعات سراسری معلمان، بازنشستگان و دیگر اقشار زحمتکش شاهد همین مدعاست. راه دیگری جز گسترش اعتصابات و اعتراضات، تشدید مبارزه و روی‌آوری به اعتصابات و مبارزات سراسری وجود ندارد. تنها اعتصابات سراسری و گذار به اعتصاب عمومی سیاسی است که می‌تواند ضربات کاری بر رژیم حاکم وارد سازد و راه را برای قیام مسلحانه کارگران و زحمتکشان که آگاهی سیاسی آن‌ها ارتقا یافته و تجارب ارزنده‌ای را از سر گذرانده‌اند، هموار سازد.

 

رفقای عزیز

خیزش توده‌ای دی‌ماه۹۶، قیام سراسری آبان ۹۸ و به دنبال آن اعتراضات گسترده توده‌ای درده‌ها شهر و استان کشور از نمونه خیزش‌ توده‌ای در شهرهای خوزستان، به‌ویژه گسترش اعتراضات و اعتصابات کارگری در نفت و گاز و پتروشیمی، معادن، حمل‌ونقل، هفت‌تپه، برق، راه‌آهن و دیگر رشته‌ها و مؤسسات صنعتی و خدماتی، نمود روشنی از شرایط متلاطم سیاسی و اجتماعی و بشارت‌دهنده قیام و انقلابی است که از راه می‌رسد و ما باید برای آن آماده شویم و در این نبرد بزرگ سهم خود را ادا کنیم. انتخابات فرمایشی ریاست جمهوری و انتصاب مستقیم گماشته خامنه‌ای بدون بازی‌های رقابتی و ظاهرسازی‌های گذشته، نشان داد که رژیم حاکم به آخر خط رسیده است.

 

رفقا!

سال‌ها تلاش و تداوم مبارزه ، ازخودگذشتگی و از جان مایه گذاشتن شما عزیزان، همواره امیدبخش و انرژی‌بخش ما فعالین و پیروان راه و مرام فدایی بوده است که مستقیماً با رنج‌ها، مشقت‌ها و سختی‌های بی‌شمار و گوناگون دست‌وپنجه نرم می‌کنیم. مبارزه مستمر شما رفقا در زمینه‌ها و بخش‌های مختلف در صفوف سازمان، سبب هموارسازی مسیر مبارزه ما و کاهش‌دهنده دشواری‌های آن بوده است. با امید به آینده‌ای روشن و رسیدن به اهداف سوسیالیستی و آرمان‌های والا و انسانی سازمان فدائیان(اقلیت) و با این امید که پیروزی را دوشادوش هم در ایران جشن بگیریم، با شما عزیزان پیمان می‌بندیم ما رفقای هسته رفیق امیر پرویز پویان درراه مبارزه آشتی‌ناپذیر با نظام سرمایه‌داری حاکم  و برای تحقق اهداف سازمان یک‌قدم عقب ننشینیم. ما و شما و همه‌ی رفقا در سنگر سازمان فدائیان(اقلیت) باید بکوشیم بازنده نگه‌داشتن راه و آرمان سرخ فدایی، پرچم‌دار شایسته‌ای برای جنبش کمونیستی ایران و در مبارزه علیه بورژوازی حاکم باشیم.

ما رفقای متشکل در هسته رفیق امیر پرویز پویان  ضمن گرامیداشت یاد و نام جان‌فشانان فدایی، امیدواریم کنفرانس هیجده سازمان با موفقیت برگزار شود و حاوی مباحث و دستاوردهای راهگشا باشد.

 

درود بر شما رفقای حاضر در کنفرانس

زنده‌باد آزادی

زنده‌باد سوسیالیسم

زنده‌باد سازمان فدائیان(اقلیت)

هسته امیر پرویز پویان

مهرماه ۱۴۰۰

 

 

 

POST A COMMENT.