از مردم خوزستان حمایت و مبارزه برای سرنگونی رژیم حاکم را تشدید کنیم

کارگران و زحمتکشان

هزاران هزار تن از مردم ناراضی و خشمگین شهرهای مختلف استان خوزستان ازپنجشنبه شب ۲۴ تیرماه در  اعتراض نسبت به سیاستهای رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی  و عوامل و مزدوران آن در منطقه، به‌ویژه دراعتراض به مشکل کم آبی و بی آبی  به خیابان آمده و با تظاهرات توده‌ای  و سردادن شعارهای گوناگون، خواستار رسیدگی به مشکلات خود و تأمین آب استان شده‌اند. مردم زحمتکش شهرهای مختلف خوزستان در اعتراضات پیگیرانه خود، خواهان استعفاء فرمانداران و همچنین خواستار آزادی زندانیان سیاسی شده اند.

مردم زحمتکش خوزستان سالیان متمادی است که نه فقط از تبعیض رنج می‌برند، بلکه معیشت آن ها نیز روز به روز وخیم تر شده است. ده ها هزار تن از جوانان و مردم عرب خوزستان  که زیر فشار فقر و بیکاری درحال تباه شدن هستند، اکنون برای تغییر این وضعیت سر به عصیان برداشته و وارد خیابان شده اند. کار نیست، نان نیست، آزادی نیست و اکنون حتی آب را نیز از مردم خوزستان گرفته‌اند.

در حالی که اعتراضات مردم خوزستان روز به روز وسیع‌تر و گسترده تر شده و امروز ۲۹ تیر وارد ششمین روز خود شده است، رژیم حاکم از ترس گسترش بیشتر این اعتراضات و سرایت آن به سایر استان ها، نیروهای سرکوب گر نظامی و گارد ویژه از برخی استان های مجاور را برای سرکوب مردم به خوزستان اعزام نموده است. رژیم جنایتکار جمهوری اسلامی فریاد تشنگان به پا خاسته شهرهای اهواز، آبادان، سوسنگرد، حمیدیه، شادگان، ملاثانی، ماهشهر، خرمشهر، بستان و دیگرشهرها را با گلوله جواب داده است. رژیم جنایتکار حاکم، اعتراضات مسالمت آمیزمردم تشنه خوزستان را به خاک و خون کشید. در اثر تیر اندازی و اقدامات جنایتکارانه مزدوران حکومتی تا کنون چند تن کشته، تعداد زیادی زخمی و  و تعداد بیشتری بازداشت و روانه زندان شده‌اند.

مردم ستمدیده ایران

رژیم جمهوری اسلامی به آخر خط رسیده است. این رژیم جز سرکوب و جنایت و جز غارت و چپاول هیچ ازمغان دیگری برای مردم نداشته است. بعد از بیش از ۴۰ سال حاکمیت، حتی از تأمین آب مردم نیز ناتوان است. تمام اقشار زحمتکش توده های مردم از وضعیت موجود ناراضی هستند. کارگران هر روز به اعتراض و اعتصاب دست می زنند. هنوز اعتصابات گسترده و سراسری کارگران نفت تمام نشده که تظاهرات خیابانی و توده ای در خوزستان شعله ور می شود.

ما فعالین و هواداران سازمان فدائیان (اقلیت) – داخل کشور ضمن محکوم نمودن سرکوب و کشتار مردم خوزستان از خواست های به حق مردم خوزستان دفاع و حمایت می کنیم. ما به تشدید مبارزه علیه رژیم ارتجاعی حاکم ادامه می دهیم و  از همه  اقشار زحمتکش توده های مردم  دعوت می کنیم از مردم خوزستان حمایت نموده و مبارزه برای سرنگونی  این رژیم را تشدید کنند.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی

برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه داری

کار، نان، آزادی –  حکومت شورایی

فعالین و هواداران سازمان فدائیان (اقلیت) – داخل کشور

۲۹  تیرماه ۱۴۰۰

متن کامل نشریه کار شماره ۹۳۰ در فرمت پی دی اف

POST A COMMENT.