اعلامیه شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست علیه حضور سلفی-داعشی‌ها در کردستان در دفاع از آزادی و امنیت مردم

 

 

اعلامیه شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست علیه حضور سلفی-داعشی‌ها در کردستان

در دفاع از آزادی و امنیت مردم

در یک ماه گذشته جریانات سلفی-داعشی در شهرهای کردستان در سایه امن حاکمیت سیاه جمهوری اسلامی دست به ارعاب و قمه چرخانی و اذیت و آزار شهروندان به بهانه ماه رمضان، و مشروب‌خواری زده‌اند. در ادامه این تحرکات، روز یکشنبه دوم خرداد جمعی از این آدم‌های منفور و مرتجع به سبک داعشی‌های موصل و رقه، سوار بر موتوربا قمه و خنجر و با شعار الله‌اکبر دریکی از محلات معروف شهر سنندج “حاجی‌آباد” حضور پیداکرده و به بهانه بی‌حجابی یک زن، دست به عربده‌کشی می‌زنند. حضور این مرتجعین، با تعرض متقابل، جواب قاطع و درخوری از مردم گرفته و آنان را فراری داده‌اند. مردم در سنندج همچون مردم مبارز محله دار سیران در شهر مریوان مرتجعین و اوباشان اسلامی را به عقب رانده‌اند.

مردم در شهرهای کردستان در ۴۲ سال گذشته علاوه بر تحمل مصائب و مشقات ناشی از حاکمیت سیاه جمهوری اسلامی، جنایات مکتب قرآنی وابسته به”مفتی زاده”سلفی‌ها، داعشی‌ها و طالبان‌ها را در کردستان، سوریه و عراق و افغانستان را دیده و تجربه کرده‌اند. این‌ها جریانات تروریستی، ضد جامعه، ضد مدنیت و ضد آزادی هستند که به تجربه ثابت‌شده هر جا که حضور پیداکرده و قدرت گرفته‌اند با قمه و شمشیر و اسلحه بر مردم حاکمیت کرده و زندگی را بر آنان سیاه کرده‌اند. در واقع سلفی‌ها، کپی جریان ارتجاع اسلامی شیعه‌اند، که در اشکال گوناگون از جمله اسیدپاشی به زنان، تعرض به زنان تحت عنوان بی‌حجابی و تعرض به همه مظاهر آزادی و سبک زندگی مردم عمل می‌کنند. دولت جمهوری اسلامی- داعش، نماینده سیاسی و حکومتی این فرهنگ و کنش ارتجاعی-اسلامی‌اند.

در شرایطی که مردم در سراسر ایران در مقابل تحمیل فقر و فلاکت و زورگویی و استبداد اسلامی دست به اعتراض و مبارزه زده‌اند و این اعتراض و نارضایتی و نفرت از رژیم اسلامی هرروز بیش‌ازپیش گسترش می‌یابد، در کردستان جمهوری اسلامی با آزاد گذاشتن دست هم‌کیشان “آتش به اختیار”سلفی-داعشی، این موقعیت را برای آنان به وجود آورده تا ضدیتشان را با نمودهای آزادی و انسانیت، و مقابله با اعتراض و نارضایتی مردم و تهدید فعالین و نیروهای آزادیخواه و سوسیالیست به نمایش بگذارند.

تردیدی نیست که با اوج‌گیری اعتراض و نارضایتی و گسترش مبارزه کارگران و زحمتکشان، رژیم جمهوری اسلامی، برای مقابله با مردم نه‌تنها در کردستان، که در سراسر ایران از نیروها و جریانات مرتجع و ضد انسانی همچون سلفی‌های داعشی برای سرکوب نارضایتی مردم استفاده خواهد کرد. به همین منظوراست که امروز در شهرهای کردستان جریانات سلفی و مرتجع با قمه و شمشیر بدون مزاحمت و دخالت دستگاه‌های امنیتی رژیم، زندگی و آسایش مردم را تهدید می‌کنند.

شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست حضور نیروهای سلفی -داعشی را خطر جدی برای زندگی امروز و فردای مردم در شهرهای کردستان و سایر شهرهای ایران می‌داند و بر این باور است که باید با تمام توان سد محکمی در مقابل تحرکات و تعرضات مرتجعین اسلامی ایجاد کرد. در کردستان نیروهای کمونیست و انقلابی و مردم مبارز و آزادیخواه سابقه درخشانی در مقابله با ارتجاع اسلامی ازهر نوع آن داشته و لازم است که دست در دست هم، ضمن افشای چهره و ماهیت و عملکرد ضد انسانی و ضد آزادی شاخه‌های مختلف این جریانات مرتجع، صف محکم مبارزاتی در مقابل تهدیدات سلفی -داعشی در دفاع از آزادی و امنیت مردم ایجاد کرد. شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست در کنار مردم کردستان و علیه ارتجاع سلفی خواهد بود و ضروری می‌داند که برای مقابله با حضور آنان در محلات و محیط زندگی مردم، جوانان مبارز و انقلابی با کمک مردم دست به خودسازمان‌دهی و ایجاد شبکه‌های مبارزاتی علیه سلفی‌های مرتجع بزنند و هر نوع تحرک و تهدیدی را از آنان سلب کنند.

سرنگون باد رژیم سرمایه‌داری جمهوری اسلامی!

زنده‌باد آزادی، زنده‌باد سوسیالیسم

۷ خرداد ۱۴۰۰-۲۸ مه ۲۰۲۱

امضاها: اتحاد فدائیان کمونیست، حزب کمونیست ایران، حزب کمونیست کارگری-حکمتیست، سازمان راه کارگر، سازمان فدائیان(اقلیت)، هسته اقلیت

 

 

 

POST A COMMENT.