پیام شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست به کارگران هفت‌تپه! این پیروزی بزرگ را تبریک میگوییم

پیام شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست به کارگران هفت‌تپه!

این پیروزی بزرگ را تبریک میگوییم

کارگران هفت‌تپه! رفقا!

پنج سال اعتراض و مبارزه آگاهانه و سازمان‌یافته شما به ثمر نشست. در این پنج سال جنبش کارگری و همه نیروهای مدافع و حامی مبارزات کارگران هفت‌تپه شاهد صحنه‌های پرشور اعتراضات شما اعم از اعتصابات کوتاه و بلندمدت، گردهمایی‌ها در صحن کارخانه و در سنگر، راهپیمایی‌ها در شوش و جلو فرمانداری، پیوستن پرشور خانواده‌های کارگری و مردم به اعتراض و مبارزه برحق شما بودند. توطئه‌ها و فریب‌کاری‌ها، علیه مبارزات شما و اخراج و تهدید و احضار و زندان و شکنجه و پرونده‌سازی‌ها علیه نمایندگان صاحب اراده و مدافعین جسورتان از چشم کسی پنهان نماند و خنثی شدند. ما واقفیم که اراده و ایستادگی متحدانه و جمعی و فردی شما کارگران مبارز، توطئه‌ها و ترفندهای متعدد کارفرما و حامیان دولتی و غیردولتی استثمارگران را خنثی کرد و راه پیشروی و پیروزی کنونی شما را هموار کرد. برخلاف پروپاگاند گمراه‌کننده و بی‌پایه، خلعید اسد بیگی‌های فاسد و ضد کارگر مستقیماً حاصل اتحاد، مبارزه، استقامت و اصرار شما بر خواسته‌های برحقتان بود و نه هیچ‌چیز دیگر. ما در این دوره پرتپش مبارزاتی در کنار شما بودیم. پیروزی شما، پیروزی کل جنبش کارگری ایران و پیروزی ما نیروهای چپ و کمونیست و همه جریانات و انسان‌هایی است که در ایران و در سطح جهان خود را در مبارزه شما شریک می‌دانند. این پیروزی بزرگ و شیرین را صمیمانه و رفیقانه تبریک میگوییم.

نمایندگان متعهد و صاحب صلاحیت شما در جشن پیروزی یکشنبه نوزدهم اردیبهشت به درست اعلام کردند، تازه این آغاز راه برای پیگیری خواسته‌های متعددی است که هنوز تحقق‌نیافته‌اند. تأکید کردند، با جاری کردن نظارت کارگری بر امور و اداره شرکت هفت‌تپه و اتکا به تشکل مستقل کارگری، شورایی و مجمع عمومی نمایندگان خود، در موقعیت مساعد جدید، با اتحاد محکم‌تر و اعتمادبه‌نفس بالاتر، پیگیر خواسته‌های متحقق نشده خواهید بود. پیشبرد چنین خط‌مشی و اقدامات روشن‌بینانه تضمین‌کننده پیشروی‌های بعدی شما است. درعین‌حال اطمینان داریم، با هوشیاری متوجه طرح‌ها و توطئه‌های متعدد سرمایه‌داران و دولت حامی‌شان در ادامه مبارزه و اکنون هستید. امیدواریم مثل دوره پنج‌ساله گذشته و با اتکا به تجارب کسب‌شده، طرح‌ها و ترفندها، مانورها و تهدیدات و کارشکنی‌های متعدد آن‌ها را خنثی کنید.

شورای همکاری نیروهای چپ و کمونیست از بخش‌های مختلف جنبش کارگری و جنبش‌های اعتراضی رادیکال می‌خواهد، با تکیه به درس‌ها و تجارب با ارزش مبارزات کارگران هفت‌تپه برای گسترش سراسری مبارزات کارگری و توده‌ای علیه وضع موجود، علیه سرمایه‌داری و حکومت آن بکوشند. همراهی و همبستگی خود را با کارگران هفت‌تپه محکم کنند. ما نیروهای چپ و کمونیست بر تعهدمان پای می‌فشاریم، همان‌طور که در تمامی سال‌های گذشته، در کنار مبارزات و رنج و مشکلات کارگران هفت‌تپه بوده‌ایم، در ادامه نیز بی‌دریغ همگام مبارزات کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه، این بخش پیشرو جنبش کارگری خواهیم بود.

زنده‌باد مبارزات کارگران هفت‌تپه

زنده‌باد اتحاد و همبستگی کارگری

سرنگون باد رژیم سرمایه‌داری جمهوری اسلامی

زنده‌باد آزادی، زنده‌باد سوسیالیسم

 

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰- ۱۲ مه ۲۰۲۱

امضاها: اتحاد فدائیان کمونیست، حزب کمونیست ایران، حزب کمونیست کارگری- حکمتیست، سازمان راه کارگر، سازمان فدائیان (اقلیت) و هسته اقلیت

POST A COMMENT.