اقدامات سرکوب‌گرانه علیه مردم بلوچستان را محکوم می‌کنیم

logoاز روز گذشته، یکشنبه دهم خرداد، حکومت نظامی اعلام نشده‌ای در شهر زاهدان برقرار شده است و ارگان‌های سرکوب رژیم از جمله نیروهای سپاه پاسداران، بسیجی‌ها و لباس شخصی‌ها، بر اقدامات سرگوبگرانۀ خود علیه مردم زحمتکش این شهر افزوده‌اند. علاوه بر بسیجِ نیروهای سرکوب در این شهر، خبرگزاری فارس اعلام نمود که امروز دوشنبه یازده خرداد، دوازده مبلغ مذهبی دیگر نیز برای تبلیغ شعائر مذهبی به شهرهای بلوچستان از جمله، زابل، چابهار و زاهدان اعزام شده‌اند.

رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی در ادامه سیاست‌های تبعیض‌آمیز خویش و در دفاع از نابرابری‌های ملی، قومی ومذهبی آشکارا تلاش می‌کند بر اختلافات موجود در این زمینه‌ها، به ویژه بر اختلافات و جنگ مذهبی میان شیعه و سنی دامن بزند، تا با ایجاد تفرقه و چند دستگی در میان مردم زحمتکش و تحت ستم این منطقه، در برابر اتحاد کارگران و زحمتکشان تمام مناطق ایران سنگ‌اندازی کند.

به دنبال انفجار انتحاریِ شامگاه پنجشنبه ۷ خرداد در یکی از مساجد شیعیان زاهدان که ۲۵ کشته و حدود ۱۵۰ زخمی برجای گذاشت، و “جندالله” که یک گروه سنی مذهب و ارتجاعی است مسئولیت آن را برعهده گرفت، جمهوری اسلامی نیز به قصد انتقام و برای مرعوب ساختن مردم بلوچ بلافاصله سه تن از زندانیان بلوچ را در ملاء عام به دار آویخت، و در ادامه اقدامات سرکوب‌گرانه و نفاق‌افکنانه خویش، روز گذشته نیز گروه‌هایی از پاسداران، بسیجیان و لباس شخصی‌ها را بسیج کرد و تظاهراتی خیابانی علیه سنی‌ها را سازماندهی نمود. مزدوران رژیم و برخی از مردمی که در این تظاهرات شرکت داشتند با سر دادن شعارهایی علیه مولانا عبدالحمید، رهبر مذهبی اهل سنت بلوچستان که در مجلس ترحیم قربانیان مسجد شیعیان شرکت کرده بود، خواستار قتل وی و بستن مسجد سنی‌ها به نام مسجد مکی شدند.

رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی، از این طریق، عامدانه و به قصد تشدید اختلافات مذهبی، بر آتش خشم، کینه و دشمنی کور میان پیروان مذهب شیعه و سنی دامن زد و فضای شهر را نیز متشنج‌تر ساخت. آخرین خبرها حاکی از آن است که مزدوران و نیروهای مسلح رژیم، در ادامه اقدامات خود، به ایجاد درگیری با مردم و ضرب و شتم آنان روی آورده و به تیراندازی پرداخته‌اند، که از تعداد تلفات، زخمی‌ها و یا بازداشتی‌های آن، تا این لحظه اطلاع دقیقی در دست نیست. نیروهای مسلح رژیم، پس از متفرق ساختن مردم معترض، و برای ممانعت از بروز اعتراضات توده‌ای، در تمام چهارراه‌ها و خیابان‌های اصلی شهر مستقر شده‌اند.

سازمان فدائیان (اقلیت) کلیه اقدامات سرکوب‌گرانه رژیم و هر گونه ستم و تبعیض علیه مردم بلوچستان را محکوم می‌کند.

سازمان فدائیان (اقلیت) خواهان برابری تمام ملیت‌های ساکن ایران و الغاء فوری هر گونه ستم، تبعیض و نابرابری ملی‌ست.

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورائی

زنده باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۱۱ خرداد ۱۳۸۸

کار – نان – آزادی – حکومت شورائی

POST A COMMENT.