تداوم و آغاز دوباره جنایت جنگی پس از برقراری یک‌هفته آتش بس

حمله تروریست‌های حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ به مرز اسرائیل و کشتار ۱۳۰۰ نظامی و غیر نظامی این کشور و نیز به گروگان گرفتن بیش از ۲۴۰ تن از ساکنین اسرائیل، زمینه ساز یک حمله نظامی سنگین و وحشیانه ارتش اسرائیل به سرتاسر شهر دو میلیونی غزه و کشتار بیش از ۱۵ هزار تن از ساکنین این شهر شد. ارتش فاشیست اسرائیل هر جا و نقطه‌ای که نامی از ساختمان و یا سر پناه مردم در نوار غزه بود را با جنگنده‌ها و تانک‌های خود نابود ساخت. اینک شهر غزه با بمباران ارتش صهیونیست‌ها تبدیل به تلی از خاک گشته و همچنین هزاران نفر در اثر این حملات فاشیستی، زیر آوار ویرانه‌ها دفن شده‌اند که تا این لحظه آمار دقیقی از این قربانیان بدست نیامده است. امپریالیسم آمریکا  و بخشی از کشورهای اتحادیه اروپا که تمام قد از حمله نظامی دولت صهیونیستی نتانیاهو حمایت‌های مالی و نظامی کرده بودند، با اوج گیری جنگ و کشتار وسیعی که در واقع یک جنایت جنگی و به‌عبارتی یک نسل کشی تمام عیار به‌حساب می‌آید، با پذیرش یک آتش‌بس موقت بناچار موافقت کردند، مسئله‌ای که تا همین دو هفته پیش شدیداً با برقراری آن مخالفت می‌نمودند.

باید به این مسئله تاکید کرد، آنچه که جهان سرمایه‌داری را وادار نمود اندکی از سیاست حمایتی خود نسبت به تداوم حملات ارتش اسرائیل عقب بنشینند و دولت نژاد پرست نتانیاهو را وادار به پذیرش آتش بس نمایند، در واقع  نه بخاطر کشتار بیش از پانزده هزار کودک و پیر و جوان و ویران کردن بیمارستان‌ها، تاسیسات دولتی و خدماتی، مدارس، اماکن مسکونی در غزه، بلکه تاثیر و نقش فزاینده و همه جانبه اعتراضات مردم آگاه و نیروهای مترقی در سرتاسر جهان علیه نسل کشی صهیونیست‌های نژادپرست و کشورهای آمریکایی و اروپایی مدافع آن دانست که به‌شدت رسوا گشته و ناچارا با فشار به دولت نتانیاهو، وادارش نمودند که  به یک آتش بس کوتاه مدت گردن نهند. همانطور که همه واقفند، آتش بس دوامی نداشت چرا که ارتش فاشیست اسرائیل  پس از یکهفته، بار دیگر از زمین و هوا مردم  بی دفاع نوار غزه را به خاک و خون کشید، با این هدف که جنگ را ادامه خواهد داد تا گروه تروریستی و اسلامی حماس را نابود کند! اما جهان آگاه  که هر روزه در سراسر دنیا به خیابان‌ها سرازیر می‌شوند، به چشم خود می‌بینند که هدف اصلی اسرائیل نه نابودی نیروی دست ساخت خود، گروه بنیادگرا و ارتجاعی حماس، بلکه هدف دولت نتانیاهو بشکل آشکار کودکان، زنان و در واقع بشکل همه جانبه مردم بی‌دفاع فلسطین را آماج گلوله و توپ قرار می‌دهد تا به‌زعم خود جنبنده‌ای بنام فلسطینی در غزه نباشد. آنچه مسلم است، جنگ جنایتکارانه کنونی که به یک نسل کشی تمام عیار بدل گشته است، قطعاً با گسترش اعتراضات جهانی روزی پایان خواهد یافت، اما این پایان، پیروزی هیچ یک از طرفین جنگ طلب و جنایتکار را به ارمغان نخواهد آورد. پایان این جنگ تنها از این جهت مهم است که افکار جهانی و نیروهای آگاه در جهان، دولت نژاد پرست و صهیونیستی نتانیاهو و گروه اسلامی و ارتجاعی حماس را به همراه تمامی آن کشورهایی که مدافع یکی از دو طرف این جنگ بوده و هستند را عامل تداوم این نسل کشی و زمینه ساز این جنایت جنگی وحشتناک قلمداد نموده و در پیشگاه افکار عمومی جهان محاکمه و رسوا خواهند کرد. بنابراین تا زمانیکه دولت نژاد پرست اسرائیل و کشورهای حامی آن، حق و حقوق فلسطینیان را بطور کامل به‌رسمیت نشناسند و به آن گردن نگذازند، اعتراضات جهانی با عمقی بیشتر و خشمگینانه‌تر از گذشته در دفاع از مردم فلسطین ادامه خواهد داشت.

تنها راه جلوگیری و ممانعت از تداوم این نسل کشی و جنایت جنگی توسط دولت فاشیست اسرائیل، شرکت فعال و همه جانبه نیروهای چپ و کمونیست و انسان‌های آزادیخواه جهان در جنبش گسترده و مترقی ضد جنگ و در همبستگی با مردم فلسطین و محکومیت ارتجاع اسلامی و دولت‌های امپریالیستی و سرمایه‌داری حامی آنهاست.

کمیته خارج سازمان، خود را بخشی از این جنبش فراگیر می‌داند و هم صدا با آن، خواهان قطع فوری و بی قید و شرط  جنگ، کمک فوری به ساکنین غزه و همبستگی با مردم فلسطین می‌داند.

 

پیروز باد جنبش انقلابی فلسطین، مرگ بر ارتجاع اسلامی، نابود باد نظام سرمایه‌داری

زنده باد آزادی زنده باد سوسیالیسم

کمیته خارج سازمان فدائیان(اقلیت)

۷ دسامبر ۲۰۲۳

POST A COMMENT.