بهاران خجسته باد

با درود به کارگران و زحمتکشان و توده‌های رنجدیده!

و با درود به شما! رفقای سازمان فدائیان اقلیت!

 

عید و نوروز مبارک باد!

سالی که در روزهای پایانی آن هستیم، یکی از سال‌های پررنج محنت بود. کارگران و زحمتکشان، توده‌های محروم با سخت‌ترین اوضاع اجتماعی و معیشتی روبرو بودند. بحران سیاسی –اقتصادی، گرانی، بیکاری و افزایش قیمت اجناس و کالاهای موردنیاز روزانه مردم ازیک‌طرف، محدودیت‌های کرونانی و کشتاری که این بیماری از توده‌های بی‌دفاع می‌کرد، از طرف دیگر، بشدت جامعه را در تگنا گذاشت. رژیم بنا به خصلت و ماهیت ضد مردمی و سرکوبگرانه خود مشغول سرکوب و دربند کردن فعالین کارگری و اجتماعی بود و در مسیر سرکوب، زندان و پیگرد فعالین کارگری – اجتماعی در سالی که گذشت از هیچ کوشش ضد مردمی و ضد انسانی فروگذار نبود. برای خیلی‌ها پاپوش دوزی و پرونده‌سازی کرد، خیلی‌ها را اعدام کرد و برخی از بازداشت‌شدگان زیر فشار بازجوئی جان باختند. جوانان و معترضان بی‌شماری را در اعتراضات خیابانی کشتند؛ و… مواردی که سر به نیست شدند. رژیم حاکم  کوچک‌ترین اعتراضات را با قوه قهری پاسخ ‌داد. تمام نیرو و قوه‌اش را در سرکوب و پیگرد مخالفین و کشاندن کارگران به بیداد گاه‌های خود، بکار گرفت. کمتر روزی بود که خبر از دستگیری فعالین کارگری و اجتماعی نداشته باشیم. به بهانه‌های مختلف برای زهرچشم گرفتن از جنش کارگری برای فعالین کارگری و اجتماعی پرونده سازی کرد. در همین رابطه برای نمونه در روزهای پایانی سال، فعال کارگری علی نجاتی، کارگر بازنشسته نیشکر هفت‌تپه و عضو قدیمی سندیکای کارگران این مجتمع را سعی دارد راهی زندان کند.

در سالی که رو به پایان است کارگران و زحمتکشان ایران بخصوص کارگران نیشکر هفت‌تپه و سندیکای این کارگران با مبارزات خود درس‌های آموزنده‌ای به جنبش کارگری دادند؛ اینکه می‌توان با مبارزه جمعی و جدی سرمایه‌داران و طرفداران خصوصی‌سازی را به عقب راند. اینکه می‌توان و باید نیروی جایگزین و آلترناتیو سرمایه‌داری بود. آتش مبارزه طبقاتی درراه بهبود و سعادت جمعی کارگران در این واحد صنعتی و کشاورزی لحظه‌ای فروکش نکرد. دژکوبان کارگری هفت‌تپه بدون وقفه بر دولت سرمایه و تمام طفیلی‌های سرمایه‌داری و دلالان آتش باریدند.

کارگران و زحمتکشان، توده‌های شهری و روستایی در این مدت و در آستانه سال نوبه تجربه دریافتند، رژیمی که چهل‌ودو سال فقط برایشان مشکل و رنج آفریده نمی‌تواند برایشان سعادت بیاورد. انگیزه مبارزه برای احقاق حقوق اجتماعی در اقشار وسیع مردم بیدار شده است. رژیم نه‌تنها در سرکوب و به انفعال کشیدن جنبش طبقه کارگر و جنبش اجتماعی موفق نبوده، بلکه این جنبش هم‌زمان با عروج بهار و سال نو، در حال گسترش و اعتلای عمومی است.

ما «فعالان کارگری جنوب» فرارسیدن سال نو و بهار را به همه کارگران و زحمتکشان و توده‌های اجتماعی، به جنبش کارگری و حامیان این جنبش به شما رفقای سازمان فدائیان اقلیت تبریک می‌گوئیم.ما اعتقادداریم سالی که در آغازش هستیم، مبارزات کارگران و زحمکشان و مبارزه توده‌ای اوج خواهد گرفت و بیش ازآنچه امروز هست گسترش خواهد یافت.

ما ضمن تبریک مجدد از همه حامیان جنبش کارگری و شما دوستان سازمان فدائیان اقلیت می‌خواهیم که مسئولانه پیگیر مبارزات کارگران و زحمتکشان باشند و لحظه‌ای از حمایت جنبش کارگری و فداکاری درراه این جنبش دریغ نکنند. در مرحله حساسی از تاریخ قرارگرفته‌ایم. همه اضداد جنبش کارگری تلاششان این است که با ترفند و سیاست‌های دغل کارانه، این جنبش را از وظایف تاریخی‌اش بازدارند و ناکام کنند.

هرچه گسترده‌تر و فشرده‌تر باد صفوف متحد کارگران و زحمتکشان.

 

بهاران خجسته باد.

زنده‌باد سوسیالیسم. نابود باد سرمایه‌داری.

کار، نان، آزادی_حکومت شورائی

«فعالان کارگری جنوب» ۲۸/۱۲/۹۹

 

 

 

 

 

 

 

POST A COMMENT.