به رفقای کارگر نفت فلات قاره!

درود ما بر شما باد.

با تلاش شما برای ایجاد “هسته کارگران پیشتاز سوسیالیست نفت فلات قاره” و اعلام موجودیت آن بی‌نهایت خوشحال شدیم. راه همین است. اگر چه این هسته و هسته‌های دیگر بایستی زودتر موجودیت می‌یافتند تا متشکل‌تر در میدان مبارزه حضور یابیم، اما اعلام موجودیت هسته شما رفقای عزیز نشان می‌دهد، آب که راکد نباشد سرانجام راه خود را از میان سخت‌ترین صخره‌ها هم پیدا می‌کند.

رفقای گرامی، تشکیل هسته‌های کارگران و فعالین، همین امری که شما پیشتاز انجام آن شده‌اید، یک مرحله مهم و بسیار لازم در مبارزات ما کارگران و ستمدیدگان است؛ اما اینکه این هسته‌ها در کدام مسیر به حرکت خود ادامه می‌دهند بسیار مهم‌تر خواهد بود.

ما به‌خوبی هیولای استبداد و دیکتاتوری را می‌بینیم که در برابر ابتدایی‌ترین خواسته‌های ما عرض‌اندام کرده و می‌کند و اگر تاکنون موفق بوده علت اصلی آن عدم انسجام در داخل صفوف ما بوده است و حال، اعلام موجودیت هسته شما حتماً سرآغاز گشایش راهی خواهد شد که رفقای دیگر در بخش‌های دیگر نیز تجربه شما را عمل نمایند.

تجربه ده‌ها سال گذشته نشان داده است که با وجود اختلاف و بحران در صفوف حاکمان مدافع وضع موجود، اما در برابر ما کارگران و زحمتکشان و ستمدیدگان، در صف واحدی قرار دارند، زیرا آن‌ها از منافعی واحد که کسب سود بیشتر است، برخوردار می‌باشند. بنابر این ما هم باید صفوف خود را در برابر آنان فشرده‌تر نماییم که شما رفقا نیز بر آن تأکید نموده‌اید.

اگرچه سرمایه‌داران و رژیم حامی آنان در برابر هر خواست رفاهی ما با سرکوب بی‌رحمانه مقاومت می‌کنند و درخواست‌های ما را با زندان و شلاق و اخراج از کار و حتی با حذف فیزیکی رفقای ما جواب داده و می‌دهند، باید یادآوری نماییم که هر عقب‌نشینی آنان در برابر خواست‌های جزئی ما، با یورش‌های دیگرشان برای بازپس‌گیری هر امتیازی که داده‌اند مواجه می‌گردد. تاریخ مبارزات گذشته طبقه کارگر از کمون پاریس تا عقب‌نشینی‌های آنان در اروپا و آمریکا و دیگر جاها همین را به اثبات می‌رساند. تا طبقه سرمایه‌داران بر اریکه قدرت تکیه زده‌اند هیچ دستاورد صنفی ما پایدار نخواهد بود. برای نمونه آن‌ها در برابر خواست ۸ ساعت کار عقب‌نشینی می‌نمایند اما آن‌چنان ما را در تنگنای فقر و فلاکت قرار می‌دهند که خود، التماس اضافه‌کار نموده تا بار گرسنگی را بر خود و خانواده‌هایمان کمی سبک‌تر نمائیم. خشن‌ترین و عقب‌مانده‌ترین آن‌ها که پایمال‌کنندهٔ ابتدایی‌ترین حقوق دموکراتیک و انسانی‌اند، بر ما حکومت می‌کنند. رؤسای جمهورشان که تا مغز استخوان مرتجع و تاریک اندیشند گاه حتی به‌اندازه کودک ابتدایی تحصیل ندارند، اما همیشه می‌گویند؛ “کارگر پا برهنه را چه به سیاست؟!”

تمام سیاست آن‌ها کسب سود بیشتر در قبال تحمیل ریاضت بر طبقه ما، با سرکوب هرچه بیشتر است.

با ایجاد این تشکل، راه را شما رفقای عزیز نشان داده‌اید که امیدواریم در سایر بخش‌های صنعت نفت، در سراسر کشور و در صنایع و کارخانجات دیگر هم تداوم یابد.

هسته ما “هسته کار، نان، آزادی” به شما رفقای گرامی تبریک و شادباش می‌گوید و برایتان آرزوی موفقیت می‌کند.

هرچه مستحکم‌تر باد صفوف متحد پیشتازان طبقه کارگر در برابر حکومت سرمایه‌داران.

زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم.

کار، نان، آزادی – حکومت شورایی.

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

هسته کار، نان آزادی هوادار سازمان فدائیان (اقلیت)

POST A COMMENT.