جمهوری اسلامی نمی‌تواند با سلاح سرکوب اعتراضات معلمان شاغل و بازنشسته را درهم بشکند

روز پنج‌شنبه ۲۰ آبان به‌دعوت شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، معلمان شاغل و بازنشسته حداقل در ۲۰ استان و ۶۹ شهر از جمله: شیراز، کرمانشاه، تهران، کرج، الیگودرز، ممسنی، ایلام، اصفهان، گناوه، مریوان، اندیمشک، قم، ارومیه، نجف آباد، بابل، بندرعباس، رشت، همدان، مرودشت، سنندج، ملایر، بروجرد و ساری با خواست اجرای صحیح رتبه‌بندی معلمان و همسان‌سازی دائمی حقوق بازنشستگان با شعارهایی هم‌چون “اجرای همسان‌سازی بدون حقه‌بازی”، “این همه بی‌عدالتی هرگز ندیده ملتی”، “با این همه هیاهو حاصل وعده‌ها کو؟”، “وعده وعید کافیه سفره ما خالیه” دست به اعتراض زدند.

در بخشی از قطعنامه شورای هماهنگی به مناسبت تجمع اعتراضی ۲۰ آبان آمده است: “آمده ایم تا فریاد اعتراضی خود را  نسبت به شیوه تقسیم بودجه و اختصاص درصد بسیار اندکی از سهم بودجه ی سالانه ی کشوری به آموزش و پرورش با توجه به جمعیت ۱۳ میلیونی دانش آموزان، جمعیت یک میلیونی معلمان، خانواده‌ی آنان و اهمیتی که نظام تعلیم و تربیت در زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور دارد، اعلام کنیم.

فرهنگیانی که به زیر پا گذاشتن قانون توسط حاکمیت اعتراض می‌کنند، با برخوردهای شدید امنیتی مانند: زندان‌های طولانی مدت، ضرب و شتم در خیابان، اخراج، تبعید و محرومیتهای گوناگون  روبرو می‌شوند”.

در این قطعنامه هم‌چنین بر خواست‌های معلمان شاغل و بازنشسته هم‌چون: “آزادی معلمان زندانی، آموزش رایگان و باکیفیت برای جوانان، اجرای نظام رتبه بندی ۸۰ درصد حقوق هیات علمی دانشگاهها، اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان، بستن پرونده‌های فعالان صنفی، مشکلات آموزشیاران نهضت سواد آموزی، رسیدگی به مشکلات مربیان پیش دبستانی، پاداش پایان خدمت بازنشستگان،  پرداخت حق‌التدریس معلمان، بازگشت به کار معلمان اخراجی، انتخاب وزیر از میان فرهنگیان و واگذاری مدیریت صندوق ذخیره‌ی فرهنگیان به سهامداران آن صندوق”، تاکید شده است.

جمهوری اسلامی اما به جای پاسخ به خواست‌های برحق معلمان، از سویی تلاش دارد با طرحی سر و دم بریده خواست رتبه‌بندی معلمان را از محتوا خالی کند و از سوی دیگر با تهدید و اعمال فشار مانع اعتراضات آن‌ها گردد.

براساس گزارشات منتشره نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی از روزهای قبل تعدادی از معلمان فعال در تشکل‌های صنفی را احضار و آن‌ها را تهدید کرده بودند. هم‌چنین پس از تجمع اعتراضی معلمان در تهران، نیروهای انتظامی و امنیتی جمهوری اسلامی در ایستگاه متروی بهارستان به تعدادی از معلمان حمله کردند که براساس گزارش “شورای هماهنگی” مسعود فرهیخته از اعضای کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهر و چند تن دیگر از معلمان بازداشت شده‌اند که تا لحظه‌ی انتشار این اطلاعیه خبری از محل نگهداری و یا آزادی آن‌ها منتشر نشده است.

افزایش تعداد معلمان در تجمع ۲۰ آبان و نیز افزایش شهرهایی که به تجمع اعتراضی در همین مدت کوتاه دو ماهه پیوستند، شاهد روشن این موضوع‌ است که جمهوری اسلامی نمی‌تواند با سلاح سرکوب بر مبارزات معلمان شاغل و بازنشسته فائق آید.

سازمان فدائیان (اقلیت) از مبارزات و خواست‌های معلمان شاغل و بازنشسته حمایت می‌کند.

سازمان فدائیان (اقلیت) بر این باور است که اتحاد کارگران، معلمان، بازنشستگان و دیگر زحمتکشان جامعه ضرورتی‌ست که امروز بیش از هر زمان دیگر خود را آشکار کرده است.

سازمان فدائیان (اقلیت) خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط دستگیرشدگان تجمعات اعتراضی ۲۰ آبان و کلیه زندانیان سیاسی است.

 

 

پیروز باد مبارزات معلمان شاغل و بازنشسته

سرنگون باد رژیم جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی

نابود باد نظام سرمایه‌داری

زنده‌باد آزادی- زنده‌باد سوسیالیسم

سازمان فدائیان (اقلیت)

۲۰ آبان ۱۴۰۰

 

کار، نان، آزادی – حکومت شورایی

POST A COMMENT.