وقوع سیل در چند استان کشور، جان ده ها نفر را گرفت

جاری شدن سیل در برخی مناطق آذربایجان شرقی و غربی تاکنون ده ها کشته و مفقود برجای گذاشته است. بارندگی شدید که از بامداد روز جمعه ۲۵ فروردین ماه آغاز شد و به دنبال آن سیلی که راه افتاد، تاکنون بیشترین تلفات جانی و خسارات را در شهرهای عجب شیر، آذرشهر، گوگان، ممقان، تیمورلو و روستاهای اطراف این شهرها برجای گذاشته است. به رغم اینکه هنوز آمار دقیقی از تلفات سیل در دست نیست، اما خبرگزاری ایسنا از قول یک مقام مسئول در آذربایجان از وجود ده ها تن کشته و مفقود تاکنون خبر داده است. فقط در شهر عجب شیر ۲۰ نفر مفقود شده اند که اجساد ۱۴ نفر از قربانیان پیدا شده است. در آذرشهر نیز ۱۷ نفر مفقود شده اند. افزون بر این ها، حدود ۷ خودرو نیز مفقود گشته که تاکنون دو خودرو پیدا شده اند.علاوه بر دو استان آذربایجان شرقی و غربی، استان های کردستان و زنجان نیز تحت تاثیر سیلاب و آبرفتگی قرار گرفته و تلفات و خساراتی را به همراه داشته اند.
تصاویر ویدوئویی منتشر شده، خودروهای در حال فرو رفتن در عمق سیلاب و صدای شیون و زاری مردمی که اسیر این فاجعه هولناک شده اند، تصویر روشنی از صحنه های دلخراش این فاجعه است. فاجعه ای که حکایت از بی پناهی توده های مردم ایران در حاکمیت جمهوری اسلامی دارد . توده هایی که مدام اسیر حوادث مرگباری از قبیل زلزله، طوفان شن و ریزگردها و سیلاب می شوند. حوادثی که اگرچه به ظاهر طبیعی و خارج از اراده انسان به نظر می آیند، اما اگر کمی ریشه ای به موضوع بنگیرم، می بینیم بسیاری از این حوادث قابل پیش بینی هستند. نه فقط قابل پیش بینی، که با تدابیر لازم و سرمایه گذاری در زیرساخت های بنیادی کشور، می توان تلفات انسانی این گونه حوادث را اگر نگوییم به صفر، دست کم به حداقل ممکن رساند. چنانکه بسیاری از کشورها پیشرفته تاکنون موفق به این امر شده اند.
در ایران اما، وضعیت کاملا متفاوت است. در ایران، ما با حاکمیتی مواجه هستیم که نه گوشی برای شنیدن ناله های مردم دارد و نه اراده ای برای مقابله با کاهش تلفات جانی و مالی این گونه بلایای به ظاهر طبیعی. رژیم جمهوری اسلامی ، طی ۳۸ سال گذشته، تا آنجا که برایش ممکن بوده است، مستقیما توده های مردم ایران را کشتار کرده و آنان را به فقر و فلاکت نشانده است و آنجا که قادر به کشتار مستقیم مردم نبوده، به جای سرمایه گذاری در جهت ایمن سازی و تامین امنیت جان مردم در مقابل اثرات ویرانگر حوادث طبیعی، فقط و فقط در فکر غارت و چپاول توده مردم بوده است. جمهوری اسلامی وسران آن از یک طرف با اختلاس و دزدی های مکرر چند هزار میلیاردی و از سوی دیگر با ارسال سلاح و هزینه کردن هر ساله میلیاردها دلار از سرمایه های این کشور در لبنان و عراق و سوریه و یمن، توده های مردم ایران را در مواجهه با این گونه حوادث طبیعی، بی جان‏پناه به حال خود رها کرده و آنان را به سادگی در کام مرگ فرستاده اند.
بنابراین روشن است که مسبب تمام خسارت های جانی و مالی که دراثر حوادثی از قبیل زلزله، طوفان شن و جاری شدن سیل بر مردم ایران وارد میشود، رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی است.این رژیم بنا به ماهیت ارتجاعی و ضد مردمی‏اش نه تنها فاقد تدابیر لازم برای جلوگیری یا کاهش تلفات این‏گونه حوادث است، بلکه حتا مانع هم‏یاری مردم دراین گونه حوادث نیز می شود. بیهوده نیست که با وقوع هر حادثه ای از این دست، پیش از همه نیروهای امنیتی در محل حضور می یابند تا با ایجاد رعب و وحشت توده های مردم را از هرگونه اعتراض و حرکتی باز دارند.
سازمان فدائیان (اقلیت) رژیم ارتجاعی جمهوری اسلامی و بی توجهی مسئولان این نظام را در مواجهه با اینگونه حوادث طبیعی عامل اصلی خسارت های جانی و مالی توده های مردم ایران می داند.
سازمان فدائیان اقلیت، ضمن ابراز تسلیت و همدردی با خانواده ها و بازماندگان جان باختگان سیل اخیر ، بر این باور است تا زمانی که حاکمیت جمهوری اسلامی در ایران برقرار است، هیچ روزنه امیدی برای بهتر شدن شرایط مادی و معنوی زندگی توده های مردم ایران باز نخواهد شد.

سرنگون باد جمهوری اسلامی – برقرار باد حکومت شورایی
زنده باد آزادی – زنده باد سوسیالیسم
سازمان فدائیان (اقلیت)
۲۶ فروردین ۱۳۹۶
کار- نان – آزادی – حکومت شورایی

POST A COMMENT.